Drahé delegátky, drazí delegáti, milí přátelé,
přichází již pátý díl ze série #tohlejesummit o zákulisí Pražského studentského summitu. Tento díl je zaměřený na tým, který sice funguje pod křídly PSS, nicméně jeho cílem je umožnit delegátům navštívit místa summitu občas i vzdálená. Co stojí za týmem, který vymýšlí výlety, besedy či exkurze? Jak předchází monotónnosti nápadů? To vše zjistíte na této stránce!
#tohlejsoudoprovodky
Tým doprovodných akcí se stará o organizaci programu, který by měl adekvátním způsobem doplňovat workshopy a konferenci. Letos byl záběr témat opravdu široký, jelikož členové týmu přicházeli v průběhu ročníku s nejrůznějšími nápady, které se díky poctivé práci týmu podařilo přeměnit v doprovodné akce pro delegáty.
Úvodní otázka je ryze praktická: jaký program je pro delegáty nachystaný během konference?
Při přípravě jsme si letos dali za cíl rozmanitost, aby si každý účastník našel něco, co jej bude zajímat. Jako první jsme tak naplánovali výpravu do Centra architektury a městského plánování na komentovanou expozici Planeta Praha zaměřenou na ideální zkombinování přírody a městské zástavby. Dále, jelikož je Summit především o práci diplomatů, jsme nesměli vynechat jejich hlavní „hnízdo”, a to Ministerstvo zahraničních věcí ČR. Aby nechybělo ani poznávání kultury kolem nás a dozvídání se důležitých funfactů, vydali jsme se na vzdělávací procházku hlavním městem. Samozřejmě konferenci nesmělo chybět ani zpříjemnění jednacích dnů ve formě večerního promítání filmu. Letos jde o dokumentární snímek Hranice práce, který je spojen i s debatou o sociální spravedlnosti v ČR a speciálním hostem z katedry sociologie na FF UK. Na závěr se plánujeme vydat do centra vesmírného výzkumu Evropské unie – tedy do sídla EUSPA v Praze. Přihlašovací formuláře naleznete níže.
Jak fungoval tým v průběhu ročníku?
Z mého pohledu opravdu skvěle. Každý z týmu měl neskutečně kreativní nápady na exkurze a společně jsme jich dokázali spoustu realizovat i si některé nechat do zásoby na další ročníky. V průběhu předkonferenční části roku jsme vyrazili celkem na 6 doprovodných akcí a podívali se na neskutečně zajímavá místa. Jelikož se jich zúčastnilo dohromady přes 150 účastníků, tak si jsem jistý, že i ze strany delegátů a delegátek se letošní doprovodné akce vydařily, a máme tak být na co být hrdí.

Jak se vyvarovat frustraci z nekonečného vyčkávání na odpověď?
Komunikace občas dovede být tvrdým oříškem, čemuž se nedá vyhnout nikde. Jak emaily, které skončí ve spamu, tak příslib, že se dotazovaná instituce zamyslí a odpoví (poznámka redakce: neodpoví), dokáže obojí člověka ve velké míře deptat. Je občas až neskutečné, že přestože žijeme ve 21. století, pracují některé organizace s emailem tak, jakoby o něm slyšely poprvé a byly raději za fax. V takových případech musí přijít na scénu telefonní hovor, kterému už nemají šanci utéct ;-).
Na dotazy odpovídá:

Lukáš Mikulecký
Vedoucí týmu doprovodných akcí
lukas.mikulecky@amo.cz
více informací ▼
Když jsi se stal(a) členem/členkou týmu doprovodných akcí, měl(a) jsi nějaký konkrétní nápad, který jsi chtěl(a) realizovat? Pokud ano, proč?
Moc jsem si přál, aby se dařilo kultivovat komunitu summitu i mimo workshopy. V tom jsem viděl skvělý potenciál doprovodných akcí, prostřednictvím kterých je možné utvořit neobvyklé skupiny delegátů, kteří mají podobné zájmy, nicméně by se v průběhu ročníku nemuseli ani seznámit. Jedinou mou „vizí” bylo, abychom zorganizovali nějakou exkurzi techničtějšího rázu. To se povedlo, a tak jsme měli příležitost nahlédnout pod pokličku budoucnosti energetiky návštěvou fúzního reaktoru GOLEM. Díky tomu jsem zjistil, že na summitu existuje i komunita zájemců o techniku ;-).
Jonáš Stehlík
Do týmu doprovodných akcí jsem šla s nápadem na prohlídku redakce Deníku N a následnou diskusí s válečnou reportérkou Petrou Procházkovou. Bohužel se však jedná o jednu z neuskutečněných akcí, která nedopadla mimo jiné také právě kvůli specifikům profese paní Procházkové, jako jsou například náhlé cesty na Ukrajinu. I s tím se ale v týmu doprovodek počítá. Delegátstvo o zajímavý program nepříšlo a mohlo se i tak během celého roku účastnit řady prohlídek a exkurzí. Věřím, že se nám setkání podobného typu, jako byl můj původní záměr, podaří zorganizovat během příštího ročníku. Fingers crossed!
Taya Lutková
Když jsi se stala členkou týmu doprovodných akcí, měla jsi již nějakou zkušenost s organizováním exkruzí/programu pro větší kolektiv?
Zkušenost s organizací akcí jsem již měla díky kroužku mladých ochránců přírody, na kterém pořádáme tábory a vícedenní výlety. Teprve až na summitu jsem si mohla vyzkoušet zorganizovat akci pro větší kolektiv úplně sama se všemi fázemi přípravy a zároveň s jistotou, že kdybych potřebovala s něčím pomoci, mám se na koho obrátit. Takže je to skvělá příležitost, jak se pustit do organizace velkých věci a nestrachovat se při tom.
Patricie Vanická
Když jsem se přidal do týmu doprovodných akcí, neměl jsem s organizací exkurzí ani programu pro větší skupiny pražádnou zkušenost. Nebyl to ale žádný problém, na akcích jsme vždy dělali alespoň ve dvou a v týmu byl vždycky někdo ochotný pomoct.
Matyáš Fuksa
S organizací akcí jsem už nějaké zkušenosti měla. Ať už se jednalo o školní akce nebo o soukromé mezi kamarády, většinou jsem se řadila mezi organizátory.
Barbora Máchová
Kdybys mohl předat své knowhow budoucímu týmu doprovodek, co bys jim řekl?
Určitě neváhejte oslovovat i osobnosti nebo instituce, které se zdají být pro Summit příliš oficiální nebo obecně pro veřejnost nedostupné. Letos jsme se zvládli podívat i do atomového krytu pražského metra, které je součástí tzv. kritické infrastruktury státu. Nebojte se tak uvolnit uzdu své fantazii a zamyslet se klidně i nad místy, kam jste se chtěli podívat i vy, ale sami nemohli.
